Cine-Jessy, Casting Studio Bratislava
UK flag

5 tipov Ako sa dostať do reklamy?!

CineJessy-Flexaret5 tipov Ako sa dostať do reklamy:

1.
Treba sa zaregistrovať v castingovej agentúre. Môžete tak urobiť osobne alebo prostredníctvom webovej stránky. Osobne je vhodnejšie, pretože nemusíte rozmýšľať, ktorú fotografiu použiť, v agentúre si vás odfotia podľa vlastných požiadaviek., príp. doplnia do formulára veci, ktoré nepovažujete z vášho hľadiska za dôležité či zaujímavé. Termíny registrácie agentúra zvyčajne zverejňuje na svojej stránke alebo sociálnych sieťach. Následne vám na základe registrácie môže sprostredkovať účinkovanie v reklame. Je vhodné zistiť si čo najviac informácií o agentúre, v ktorej sa chcete registrovať, napr. ako dlho je na trhu, s ktorými spoločnosťami spolupracovala, aká je spokojnosť klientov alebo účinkujúcich a komparzistov, či agentúra vyberá nejaké poplatky (profesionálna agentúra poplatky nevyberá),… Ako príklad vám môže slúžiť napr. castingová agentúra www.cinejessy.sk

2.

Treba vyčnievať z davu. Vôbec neplatí, že v reklame môžu hrať len modeli a modelky z časopisov. Tí síce do časopisov patria, ale v reklame majú vystupovať aj bežní ľudia rôzneho veku. Štatisticky každá agentúra má vo svojej databáze najviac dievčat vo veku okolo 20 rokov. Zrejme to súvisí s tým, že v tomto veku si dievčatá veria najviac a veľa z nich sa vidí v televízii. Lenže castingová agentúra potrebuje aj mamičky, detičky, babičky a taktiež chalanov, oteckov, deduškov. Menej zastúpení v databázach agentúr sú práve muži vo veku od 30 do 45 rokov, dámy aj páni vo veku od 60 do 80 rokov. Ale aj keď ste 20-ročná slečna a máte nejakú schopnosť, ktorou dokážete zaujať castingového režiséra – napr. viete spievať, tancovať, ovládate netradičný šport alebo ste len prirodzená a bezprostredná, stále máte šancu. Nebuďte skromná a upozornite na svoje prednosti a schopnosti, pretože vyčnievať z radu sa oplatí nielen v bežnom živote, ale najmä v castingovej agentúre, a to bez rozdielu veku.

3.

Byť zaregistrovaný v databáze ale nestačí. O vašich fotografiách a osobných údajoch v agentúre by ste mali mať prehľad a preto je potrebné sa z času na čas aj aktualizovať (cca raz do roka), doplniť napr. zmenu farby vlasov, tetovanie, piercing, bradu a pod. a nafotiť aktuálne fotografie. V castingovej agentúre Cinejessy vas odfotia pre účely registrácie zadarmo alebo sa môžete nechať odfotiť fotografom a doniesť vlastné fotografie. Mali by ste však vedieť, že tie, ktoré vyžadujú castingové agentúry, sú iné, než tie modelingové, teda nesmú byť retušované a mali by ste na nich vyzerať prirodzene. Aj keď budú fotografie štylizované, stále by ste to mali byť “vy”. Profesionálneho fotografa, ktorý vám nafotí portréty vyhovujúce castingovým agentúram, nájdete napr. aj tu: Richard Kay Kardhordo fotograf www.kardhordo.com. Stačí si len dohodnúť fotostretnutie.

4.

Na výberový casting treba prísť osobne. Znie to ako samozrejmosť,však? Ale mnohí si povedia – už som zaregistrovaný, majú na mňa číslo aj fotky, tak keď sa im budem hodiť, zavolajú mi. Musíte pochopiť, že obsadzovanie reklamy prebieha veľmi rýchlo. Predstavme si to na príklade: Produkcia vyhrá zákazku na reklamu, ktorá sa má vysielať o 3 týždne. Tá v pondelok musí osloviť castingovú agentúru a zadať jej casting. Následne castingová agentúra musí vybrať vhodných adeptov podľa zadania a osloviť ich na casting čo najskôr, povedzme v stredu. Má teda necelé dva dni na výber, oslovenie a zorganizovanie castingu. Termín na casting je len jeden, pretože potom musí výstup z castingu odovzdať produkcii, ktorá ho ďalej odkomunikuje s režisérom a agentúrou. Popísať celý ďalší proces ohľadom hľadania priestorov na nakrúcanie, samotného nakrúcania a následného spracovania reklamy by bolo zdĺhavé, podstatné je to, že na všetko je veľmi málo času. Preto, ak nereagujete včas na telefonát alebo SMS castingovej agentúry, príp. vám uvedený termín castingu nevyhovuje, nemôžete mať agentúre za zlé, že osloví iných ľudí z databázy, resp. že sa do výberu pred režiséra, a teda ani do reklamy, nedostanete.

5.

Na castingu sa treba správať prirodzene. Ak už vás zavolali na casting a vy naň prídete, buďte v pohode. Ak premýšľate, čo si obliecť alebo zobrať so sebou, spýtajte sa priamo agentúry. Ak má agentúra konkrétne požiadavky zvyčajne o nich informuje vybraných adeptov, v prípade, že tomu tak nie je, stačí si obliecť to, v čom sa príjemne a pohodlne cítite (nemáme na mysli tepláky). Ostatné prípadné rekvizity alebo kostýmy vám v prípade potreby poskytne agentúra. A ako to priamo na castingu vyzerá? Samotný casting je malá herecká skúška situácie, ktorá sa bude odohrávať priamo v reklame, niekedy môže byť aj s krátkym textom. Ak by ste teda mali napr. v reklame sedieť na koni a pritom sa smiať, tak na castingu zo samozrejmých dôvodov kôň nebude, ale sedieť budete na stoličke s predstavou živého koňa. Váš smiech by však mal byť autentický a čo najprirodzenejší. Ako to dosiahnuť bez trémy, či necítiť sa pri tom hlúpo? Casting je najlepšie prežívať s vedomím, že o nič nejde a že na výsledku vlastne nezáleží. Po castingu sa však treba k nemu až do rozhodnutia agentúry o obsadení postáv postaviť zodpovedne ako k istej forme záväzku. Nemeňte svoj vzhľad (napr. farbu a strih vlasov, tetovanie, neplánujte dovolenku a pod.). Ak ste totiž neuspeli do hlavnej postavy, pretože tá je len jedna či dve a adeptov veľa, možno dostanete šancu aspoň ako komparz a ani takáto skúsenosť nie je na zahodenie.

6.

Treba mať šťastie. Tento tip by bolo zbytočné rozpisovať podrobnejšie. Niekedy sú nám hviezdy naklonené viac, inokedy menej. Aj keď spĺňate všetky predošlé body, stále je tam faktor, ktorý nikto z nás ovplyvniť nemôže. Ale ak budete dodržiavať 5 uvedených tipov, rozhodne sa priblížite k vášmu snu “Ako sa dostať do reklamy”
Veľa zdaru vo vašej kariére vám želá agentúra Cine-Jessy.